Konzorcijum koji vode kompanije Bg Bus Prevoz i C&LC Group, čiji su vlasnici povezani sa Zvonkom Veselinovićem, jedini je ponuđač, kako je pokazalo jutrošnje otvaranje ponuda, na tenderu za izbor novog privatnog partnera u javnom prevozu Beograda, vrednom više od milijardu evra.

Odluku o izboru novog privatnog partnera donosi Sekretarijat za javni prevoz, a ugovor bi Grad i privatni partner trebalo da potpišu pošto saglasnost na konačni nacrt ugovora da Skupština Grada Beograda.

Kako je BIRN prethodno objavio u tekstu o izmenama u gradskom prevozu, Bg Bus Prevoz i C&LC Group, koje vode otac i sin Milorad i Predrag Lovrić, sarađivale su i dalje sarađuju sa Veselinovićevim firmama.

U ovom konzorcijumu, najveći broj autobusa ima kompanija C&LC Group, koja trenutno saobraća na liniji 511, od Sremčice do Beograda na vodi. Ova firma postala je poznata široj javnosti posle nekoliko incidenata sa vozilima – paljenje vozila, otpadanje vrata sa autobusa… Građani su, na teritoriji Sremčice, dva puta i protestovali zbog, kako su navodili, nebezbednih uslova prevoza njihovim autobusima.

C&LC je do sada na beogradskim ulicama imao 31 autobus, a ukoliko Grad sklopi posao sa novim konzorcijumom, firma C&LC Group će postati privatni prevoznik sa gotovo najviše autobusa na ulicama srpske prestonice – 70 vozila.

Grad Beograd raspisao je tender za izbor novog privatnog partnera koji bi trebalo da prevozi putnike na 84 linije na Zvezdari, Voždovcu, Čukarici i Savskom vencu početkom jula.

Prvobitni rok za prijave je bio 26. avgust, ali je na zahtev privatnih prevoznika produžen do 5. septembra. Osnovni uslov za učešće na novom tenderu bio je da prevoznik koji konkuriše raspolaže sa 497 autobusa, od kojih je oko 200 potpuno novo.

Upravo sa toliko solo i zglobnih autobusa, kao i minibuseva prijavio se na konkurs novi konzorcijum Bg Bus Prevoz.

Sagovornici BIRN-a kažu da za njih nije iznenađenje to što je na tenderu konkurisao samo jedan konzorcijum i to baš Bg Bus Prevoz s obzirom na to da retko koji privatnik ima baš 497 vozila za javni prevoz i mogućnost da, za tako kratko vreme, koliko je trajao ovaj konkurs, obezbedi čak oko 40 odsto novih vozila.

Kako je BIRN prethodno objavio, više prevoznika, koji su tražili da ostanu anonimni zbog straha za bezbednost, reklo je da su osobe bliske sistemu gradske vlasti su tražile od beogradskih prevoznika da plate nadoknadu u kešu u iznosu između 15 i 30 hiljada evra po autobusu, za učešće na ovom tenderu.

Milorad Lovrić, menadžer kompanije C&LC Group, tada je za BIRN rekao da od njega niko ništa nije tražio i da su navodi o traženju nadoknade za učešće na tenderu „seoske priče”.

Prethodno je Grad Beograd na tenderima završenim u julu ove i septembru prošle godine dodelio privatnim prevoznicima posao prevoza putnika na linijama na Paliluli, Novom Beogradu, Zemunu i prigradskom prevozu.

Na oba tendera, kao i sada, stigla je po jedna ponuda, pa je tako posao prevoza na Paliluli, Novom Beogradu i u Zemunu dodeljen konzorcijumu koji su činile firme Strela Ub i Strela Obrenovac, a prigradski prevoz dobio je konzorcijum u kom su, pored Strele Ub i Strele Obrenovac, i kompanije Lastra i Lasta.