„Infrastruktura železnice Srbije“ izdala je nalog za zatvaranje železničke stanice u Boru zbog nebezbednih perona „koji ne zadovoljavaju propisane tehnološke uslove”, saznaje BIRN.

Stanica u Boru zatvorena je manje od mesec dana nakon što je 15 ljudi poginulo u kolapsu nadstrešnice u Novom Sadu na železničkoj stanici.

Zatvorena je na osnovu rešenja Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje je 27. novembra naložilo da se momentalno na železničkoj stanici Bor zabrani korišćenje perona. 

Ovo rešenje je poslato 28. novembra javnim preduzećima, kompanijama i privrednim društvima  sa kojima Železnice Srbije sarađuju. Javnost je o zatvaranju stanice obaveštena tek danas, kroz lokalne medije u borskom okrugu, ali u objavama je uočljivo da iz preduzeća Srbijavoz u saopštenju nisu naveli i razloge za zatvaranje stanice. 

Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nisu odgovorili na pitanja BIRN-a o razlozima zatvaranja stanice.

Prema pisanju lokalnog portala “Ist media” borska Železnička stanica dugi niz godina je ruinirana, a plafoni prete da se uruše nakon požara koji se dogodio u julu prošle godine.

Sa stanice u Boru svakog dana je bilo nekoliko polazaka za Majdanpek, Zaječar i Niš. Foto: Ist media

Ipak, sa stanice u Boru su svakodnevno, sa nekoliko polazaka, saobraćali putnički vozovi do Majdanpeka, Zaječara i Niša. Putnici koji žele da koriste voz na pomenutoj relaciji ubuduće će moći da idu na teretnu stanicu u Boru.

„Na teretnu stanicu mahom dolaze vagoni i cisterne za Ziđin, to nije ni stanica. Neverovatno je da grad koji ima budžet kao Niš doživljava ovakvu kataklizmu”, kaže Saša Trifunović, urednik borskog portala Ist media. 

Kako je izgledala Železnička stanica u Boru

Igrom slučaja,  prvi voz iz Zaječara stigao je u Bor baš na današnji dan, na nekadašnji Dan republike, 29. novembra 1967. godine, kada je u potpunosti završena pruga Zaječar – Bor. Prema pisanju “ZA media” tog dana svečano je otvorena i Železnička stanica u Boru, tada jedna od najlepših u istočnoj Srbiji.

Pet godina kasnije, 3. aprila 1972. godine, završena je i pruga Majdanpek – Bor, kada je uspostavljena direktna veza pruga istočne Srbije sa niškom prugom.

Trifunović kaže da je ova stanica nekada izgledala moderno poput stanica metroa. Osamdesetih su svakodnevno bila minimum dva polaska za Beograd, a putovalo se vozovima sa stjuardesama. 

„Onda je došao period, devedesetih, kada je sve prestalo da se održava. Kasnije su vozovi išli 20 na sat, jer nije smelo brže, pogotovo ne preko mostova”, opisuje on.

Sada je naloženo da svi vozovi kroz stanicu Bor voze bez zaustavljanja kako ne bi došlo do prolaska i zaustavljanja putnika na tom mestu.