BIRN je za potrebe ove analize, obradio 4 od ukupno sedam projekata kojima je u 2015. godini u Smederevu novac dodeljen kroz jedini konkurs za sufinansiranje medijskog sadržaja raspisan u toj godini.
Analiza BIRN-a pokazala je da medijski projekti podržani budžetom grada u većini ne unapređuju profesionalne standarde, o čemu svedoči dominantno promotivni ton u informativnim žanrovima, nejednaka zastupljenost svih zainteresovanih strana – građana, javnih funkcionera, političkih partija i civilnog sektora.
Najveći deo (3 od 4 projekta) analiziranog sadržaja predstavlja prikriveni politički marketing, tj. promociju lokalne političke elite, koja se kao izvor informacija pojavljuje gotovo u svim vestima, dok su pseudo događaji – konferencije za štampu, postavljanje kamena temeljaca ili posete republičkih funkcionera glavni povod za pisanje vesti.
Pored lokalne i republičke političke elite, značajan medijski prostor dat je ekonomskim interesnim grupama – stranim investitorima, domaćim korporativnim udruženjima ili izvođačima radova.
Budžetskim novcem podržani su mediji čiji je opstanak na tržištu bio ugrožen, a dva medija su u posmatranom periodu i efektivno prestala da postoje.
Izveštaj: Projektno finansiranje medija, Smederevo (pdf)
BIRN Srbija sprovodi obimno istraživanje i analizu sadržaja programa i projekata koji su sprovedeni u toku 2015. godine u 10 opština/gradova u Srbiji, kao i projekata koji su podržani od strane Sekretarijata za kulturu i informisanje AP Vojvodine i Ministarstva kulture i informisanja. Projekat traje do novembra 2016. godine, a BIRN će javnosti predstaviti i povremeno objavljivati 12 izveštaja o sprovođenju projekata i medijskih zakona.