Javni servis ne bi trebalo da bude tržišno orjentisan, jer tako smanjuje svoju ulogu objektivnog faktora, istakla je Tatjana Vehovec, izvršna direktorka Centra za nove medije LIBER. „Nama je potrebno da imamo servise kao što su istraživački medijski centri. Masovni sadržaji u medijima počinju sa – „Nećete verovati“ i teže ka klikabilnosti, dok BIRN, CINS I KRIK ništa neće dobiti ukoliko postanu takvi“, dodala je ona.
Srđa Anđelić, tvorac radijskog programa Mjehur na mreži izrazio je zabrinutost koliko ljudi zapravo ima potrebu za pravom informacijom i rekao da malo njih zanima šta će biti sa medijima. „Ja kao najveći problem vidim sadržaj koji se plasira u medijima. Nas nekoliko smo uvek imali problem kada smo pokušali da ga menjamo“, objasnio je Anđelić.
„Ljudi beže iz tradicionalnih medija na internet i tamo ima mesta za sve“, rekao je Daško Milinović, jedan od kreatora internet radija „Daško i Mlađa“. „Mlađa i ja smo odlučili da, kad već nemamo gde da emitujemo naš program, napravimo nešto sami. Naš cilj je da imamo što više ljudi koji će plaćati da nas sluša, pa da pojedinačne uplate ne moraju da budu velike“, kazao je Milinović. „Bili smo iznenađeni kada smo od prvih uplata uspeli da kupimo opremu i krenemo da radimo. Treba da budemo zahvalni za internet koji nam pruža toliki prostor“, istakao je Mladen Urdarević drugi član ovog dvojca.
KRIK ima najviše donacija iz dijaspore, ali dosta ljudi iz Srbije je spremno da plati naš sadržaj, rekla je Jelena Vasić iz Mreže za istraživanje kriminala i korupcije – KRIK. „Imamo potpuno razvijen sistem komunikacije sa našim čitaocima, tj.prijateljima sajta i od samo početka nam je ideja bila da ako radimo za građane, onda oni i treba da nam budu donatori“, zaključila je Vasić.