Otvori bočnu navigaciju

Odgovor BIRN-a direktoru EPS-a Miloradu Grčiću

24/01/2017
Povodom izjave vršioca dužnosti direktora Elektroprivrede Srbije da sadašnja cena očitavanja brojila nije veća u odnosu na pređašnju, BIRN poziva Milorada Grčića da iznese dokumenta, kao i jasne i nedvosmislene podatke sa teritorije cele Srbije kojima bi dokazao svoju tvrdnju. Da je cena očitavanja najmanje duplo skuplja u odnosu na prosečnu prethodnu cenu, BIRN je

Komunikacija između medija i policije najlošija u Srbiji

24/01/2017
Za razliku od novinara, predstavnici policija Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Kosova smatraju da sa medijima imaju dobru saradnju. Policija Srbije nije se odazvala pozivu BIRN-a za razgovor. Većina BIRN-ovih sagovornika iz Srbije ocenjuje da selektivan pristup medijima, curenje informacija iz istraga i njihova politizacija, kao i stigmatizacija određenih novinara predstavljaju najveće probleme u odnosu

Na internetu ima mesta za sve

23/12/2016
Javni servis ne bi trebalo da bude tržišno orjentisan, jer tako smanjuje svoju ulogu objektivnog faktora, istakla je Tatjana Vehovec, izvršna direktorka Centra za nove medije LIBER. „Nama je potrebno da imamo servise kao što su istraživački medijski centri. Masovni sadržaji u medijima počinju sa – „Nećete verovati“ i teže ka klikabilnosti, dok BIRN, CINS

Smernice za primenu Kodeksa novinara Srbije i Vodič kroz autorska prava u onlajn okruženju

22/12/2016
Smernice koje je izradio Savet za štampu razjašnjavaju brojne nedoumice koje se odnose na primenu standarda dužne novinarske pažnje, odnosa prema izvorima informacija, načina na koji se prenose medijski sadržaji, poštovanja privatnosti, poštovanja autorstva i na druga važna pitanja uređena Kodeksom novinara Srbije. Kodeks novinara važi podjednako za sve medije, a ova uputstva trebalo bi

Izveštaj: Projektno finansiranje medija, Ministarstvo kulture i informisanja

19/12/2016
U 2015. godini, Ministarstvo je raspisalo šest konkursa, a analiza BIRNa usmerena je isključivo na konkurs podrške sufinansiranju projekata javnog informisanja, koji je najskuplji i koji je u dva ciklusa vredeo 164 miliona dinara. BIRN je u okviru pomenutog konursa analizirao ukupno 30 projekata koji su odobreni za finansiranje. Analizirani projekti većinom mogu da posluže

Najava događaja: Koliko para, toliko informacija, četvrtak 22.12.2016.

16/12/2016
Kako kreirati sadržaj koji će publika biti spremna da plati? Da li je ovakav model finansiranja medija u Srbiji održiv? Kako ići u korak sa svetskim trendovima? Šta je potrebno promeniti da bi takav vid opstanka medija na tržištu zaživeo? O ovim i drugim temama govoriće: Daško Milinović i Mladen Urdarević, Daško & Mlađa Jelena

Novac građana iskoristiti za kvalitetnije informisanje

07/12/2016
Vodeći radnu grupu „Državno reklamiranje“: pravne i praktične posledice na medijske i novinarske slobode u regionu, Tanja Maksić, koordinator programa BIRN-a, rekla je da se tržište oglašavanja sažima i da je to naročito vidljivo nakon ekonomske krize. „U Srbiji tržište oglašavanja vredi 150 miliona eura, što je pad od više od 20 miliona u odnosu

Učenjem i prilagođavanjem do boljih medija

27/11/2016
Govoreći o razlici između medijske scene u Srbiji i u inostranstvu, Ana Martinoli sa Fakulteta dramskih umetnosti istakla je da je Srbija veoma daleko od drugih zemalja i da se funkcija medija razlikuje. „U svetu medijska industrija razmišlja kako da edukuje svoju publiku, što u Srbiji nije slučaj. Ovde su mediji izgubili svaku funkciju i

Izveštaj: Projektno finansiranje medija, Valjevo

24/11/2016
Grad Valjevo je sa svega 3,5 miliona dinara iz gradske kase podržao 13 projekata za unapređenje javnog informisanja. Novac je raspodeljen tako da je skoro polovina, 1,6 miliona dinara, data televiziji Vujic (VTV), dok je ostalih 12 medijskih projekata podržano sa 300,000 do 70,000 dinara. BIRN-ova analiza, kojom je obuhvaćeno 5 projekata (ukupne vrednosti 2,5

Najava događaja: Mediji u Srbiji 2020, subota 26.11.2016.

22/11/2016
O tome kako će mediji izgledati u budućnosti – kakav je uticaj novih modela finansiranja, koliki uticaj imaju novi mediji i kako će za nekoliko godina izgledati medijska scena Srbije, govoriće: Ana Martinoli, Fakultet dramskih umetnosti Marko Dražić, njuz.net Strahinja Ćalović, Aca Informacija Marko Marjanović, tegla.rs Voditelj: Tibor Jona, novinar Vreme: subota, 26. novembar 2016,
UČitaj još