Ovim izveštajem su obuhvaćeni javni konkursi u pet gradova u Srbiji: Leskovac, Vranje, Požarevac, Zaječar i Valjevo. Ukupna vrednost projekata koji su analizirani je 37,4 miliona dinara, što čini oko 70% ukupne vrednosti javnih konkursa u navedenim gradovima.
Analiza koju vam predstavljamo pokazuje trend podrške sadržajima koji su promotivnog ili propagandnog karaktera. Navijački pristup, prenaglašeno pozitivno izveštavanje o određenoj temi i podrška nosiocima vlasti najuočljiviji su među lokalnim televizijama. Samo 4 od 46 projekata bavi se temama poput ljudskih prava i borbe protiv korupcije. Od 46 obrađenih projekata, trećina predstavalja redovnu medijsku produkciju koja nije predviđena za javne konkurse.
*U izveštaju je na strani 26 ispravljena pogrešna informacija u rečenici „Dodatno, u narativnim izveštajima 5 projekata (TV Kopernikus, RTV Vranje, TV Valjevo plus, Patakonline, Timok) navodi se eksplicitno da se projektom prati rad lokalne samouprave, što je sporno sa stanovišta uređivačke nezavisnosti“. U pitanju je TV Vranjska plus, a ne RTV Vranje.