Otvori bočnu navigaciju

Analiza sadržaja – konkursi za javno informisanje Ministarstva kulture i informisanja

Ministarstvo raspolaže najvećim budžetom za javne konkurse za informisanje i kroz ovaj model javne potrošnje podrži preko 300 projekata godišnje. Ukupna vrednost medijskih projekata koji su analizirani u ovom istraživanju je 32 miliona dinara, što je oko 20% ukupne vrednosti tri konkursa koje Ministarstvo raspisuje (s obzirom na to da Ministarstvo godišnje raspiše 6-8 konkursa).

Analiza sadržaja – konkursi za javno informisanje u Pančevu, Užicu, Šapcu, Pirotu i Dimitrovgradu

Ovim izveštajem su obuhvaćeni javni konkursi u pet gradova u Srbiji: Pančevo, Užice, Šabac, Pirot i Dimitrovgrad. Ukupna vrednost projekata koji su analizirani je 71,7 miliona dinara. Među lokalnim samoupravama obuhvaćenim ovim uzorkom samo dve – Užice i Pirot – bliže su definisale javni interes u skladu sa potrebama zajednice. Tipične teme koje su obrađivane

Analiza sadržaja – konkursi za javno informisanje u Novom Sadu, Subotici, Smederevu i Kruševcu

Ovim izveštajem su obuhvaćeni javni konkursi u četiri grada u Srbiji: Novi Sad, Subotica, Smederevo i Kruševac. Ukupna vrednost projekata koji su analizirani je 69 miliona dinara, što čini oko 72,5% ukupne vrednosti javnih konkursa u navedenim gradovima. Analiza koju vam predstavljamo pokazuje da u projektima preovladavaju “meke teme” (poput istorije, kulture, mladih i dr) koje sepretežno

Analiza sadržaja – konkursi za javno informisanje u Leskovcu, Vranju, Požarevcu, Zaječaru i Valjevu

Ovim izveštajem su obuhvaćeni javni konkursi u pet gradova u Srbiji: Leskovac, Vranje, Požarevac, Zaječar i Valjevo. Ukupna vrednost projekata koji su analizirani je 37,4 miliona dinara, što čini oko 70% ukupne vrednosti javnih konkursa u navedenim gradovima. Analiza koju vam predstavljamo pokazuje trend podrške sadržajima koji su promotivnog ili propagandnog karaktera. Navijački pristup, prenaglašeno

Istraživanje Indeksa transparentnosti

Država sa najmanje 6 milijardi godišnje učestvuje na medijskom tržištu1. Velika većina tog novca odlazi na finansiranje rada javnih servisa Radio televizije Srbije (RTS) i Radio televizije Vojvodine (RTV) – oko 4 milijarde dinara godišnje, dok se ostatak podeli putem javnih konkursa i javnih nabavki medijskih usluga. Istraživačima i donosiocima javnih politika potpuno promiču ostala

Direktno ugovaranje: (I dalje) Mračna strana oglašavanja javnih entiteta u lokalnim medijima

Finansiranje medija iz izvora javnih sredstava korišćenjem direktnog ugovaranja predstavlja dugogodišnji problem, koji uprkos brojnim dokazima o netransparentnosti i nesvrsishodnosti takvog trošenja javnog novca, nije rešen na odgovarajući način. Ovako se najčešće finansiraju mediji naklonjeni lokalnim i regionalnim vlastima. U ovoj analizi ugovora o poslovnoj i poslovno-tehničkoj saradnji i drugim oblicima ugovaranja zaključenim između javnih vlasti

Javni konkursi i komisije – Medijska udruženja karika u lancu korupcije

Nedovoljno transparentan proces izbora članova komisija, nejasni kriterijumi za procenu predloženih projekata i odsustvo medijskih stručnjaka najveći su problemi prilikom redistribucije novca na javnim konkursima za sufinansiranje medijskog sadržaja. Ovo istraživanje pruža detaljnu analizu o medijskim udruženjima koja su imenovala članove komisija i njihovom stručnom kapacitetu za obavljanje ovog posla i nudi preporuke za uspostavljanje

Javne nabavke u medijskoj sferi – pravna analiza i preporuke

Iako se javne nabavke i medijski zakoni formalno ne dotiču u mnogo stavki, primena ZJN u odnosu na pribavljanje medijske usluge je višestruko sporna. Pre svega, izostanak definicije usluge koje mediji mogu da pružaju naručiocima otvara mogućnost da mediji izrađuju promotivne medijske sadržaje koji uopšte ne bi trebalo da budu predmet javne nabavke, što dalje

Analiza obrazloženja komisija za dodelu sredstava na konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja: Nejasno i netransparentno

U ovom predlogu javne politike po prvi put su detaljno analizirana obrazloženja komisija i rešenja o dodeli sredstava na izabranom uzorku konkursa sprovedenih u toku 2017. godine. Autori ovog predloga ukazuju na potrebu da se pored uvođenja bodovanja, kao već testiranog metoda za ocenjivanje kvaliteta medijskih sadržaja, komisijama pruži i dodatna pomoć u vezi sa
UČitaj još